Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Przetarg dotyczący Beskidzkiej Drogi Integracyjnej trzeba powtórzyć

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS
Schuttlfix

Autor:

ep.

Data publikacji:
26-03-2024
Ostatnia modyfikacja:
26-03-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Przetarg dotyczący Beskidzkiej Drogi Integracyjnej trzeba powtórzyć
fot. Google Maps
Zabrakło chętnych do przeprowadzenia badań geologicznych na obszarze planowanej drogi S52 – Beskidzkiej Drogi Integracyjnej. Oferty wpłynęły tylko w odniesieniu do jednego spośród sześciu odcinków, a i tak niemal dwukrotnie przekraczają budżet.

W ramach tego przetargu inwestor chce rozpoznać warunki geologiczne terenu, na którym ma być poprowadzona Beskidzka Droga Integracyjna. W planach jest wykonanie ponad 6,6, tys. odwiertów i prawie 2,4 tys. sondowań. Postępowanie zostało podzielone na 6 odcinków. We Wtorek otwarto oferty. Są tylko dwie i dotyczą jednego z sześciu odcinków, tj.  Jaroszowice – Kalwaria Wschód. Swoje propozycje złożyły firmy MGGP oraz GTPRO, które zaproponowały odpowiednio: 27,234 mln zł i 22,815 mln zł. To znacznie więcej niż planował wydać inwestor. GDDKiA przygotowała na ten fragment 13,426 mln zł.

Odcinek, na który wpłynęły oferty ma 15,5 km i jest najdłuższy spośród wszystkich przewidzianych w przetargu. Ma poprowadzić trasę z ominięciem wiaduktu kolejowego w Kleczy Dolnej. Do wykonania jest tu 1701 wierceń o długości 22,8 km oraz 657 sondowań. 

Nie wiadomo czy otrzymane dwie oferty będą analizowane, gdyż z uwagi na brak ofert dotyczących pozostałych odcinków, przetarg zostanie ogłoszony ponownie. GDDKiA nie podała na razie jaki będzie zakres nowego postępowania. 

Odcinki, na które nie było ofert to: węzeł Bielsko-Biała Hałcnów (bez węzła) – węzeł Kęty (11,15 km), węzeł Kęty (bez węzła) – węzeł Bulowice (5,69 km), węzeł Bulowice (bez węzła) – węzeł Chocznia (12,96 km), węzeł Chocznia (bez węzła) – węzeł Jaroszowice (4,44 km), węzeł Kalwaria Wschód (bez węzła) – węzeł Głogoczów (11,61 km).

S52 Beskidzka Droga Integracyjna to trasa z Bielska-Białej do krajowej siódemki w Głogoczowie. Dwujezdniowa trasa połączy Kęty, Andrychów, Wadowice i Kalwarię Zebrzydowską z DK-7. Będzie miała 61 km długości.

GDDKiA planowała, że przetarg na projekt i budowę tej trasy ruszy w IV kwartale 2025 roku.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS
Schuttlfix

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5